Bydlení

Ještě jsem vůbec nepopisoval, jak tu vlastně bydlím. Pustím se do toho teď, abyste si mohli udělat lepší obrázek.

Předně. Bydlím v ulici Villamanín, což je zde. Je to kousek na metro Batán a Lucero, odkud ale jezdím málokdy. Samoobsluha je nedaleko, Číňanova večerka co by kamenem dohodil. Je to taková rezidenční čtvrť plná činžáků a hned vedle je Casa de Campo, obrovský lesopark se zoo, zábavním parkem a kdoví čím ještě.

Bydlím v sedmém patře s výhledem na Madrid v bytě, jež má na české poměry nevídanou dispozici 7+1. Dva pokoje používá Armando jako sklad, čtyři by chtěl pronajímat. Zatím tu jsem ale sám, a tak mám obývák, kuchyň a dvě koupelny jen pro sebe.

Byt je to poměrně pěkný, ale má jednu velkou nevýhodu. Je tu děsná zima. Ono by se mohlo říct, že jsem ve Španělsku, že je tu relativně teplo. To ano. Jenže na Španělsko je i 5°C dost málo a vůbec tu na to nejsou připraveni. V celém bytě jsou pouze dva malé radiátory, které ho vytopit rozhodně nedokážou.

Nejprve jsem si střídavě nahříval boty na topení, ale pak jsem přišel na lepší způsob. Využívám všech dostupných zdrojů energie. V kuchyni běží otevřená trouba. V koupelně je zapnuté takové horské sluníčko (nebo jak se tomu říká). V hrncích se vaří voda a ještě využívám plynové karmy a dostatečného množství nádob a nosím si do pokoje horkou vodu. Je tu pak sice trochu míň místa a docela vlhko, ale zabírá to. Už dokonce vím, kolik můžu mít zapnutých elektrických spotřebičů emitujících teplo, aby to pojistky vydržely. Také jsem uvažoval, že si, jako téměř inženýr, spočítám, kolik vody musím uvařit, aby se teplota v pokoji zvedla o jeden stupeň, ale od toho jsem nakonec upustil.

Už se moc těším na léto. Myslím, že to zas budu mít zcela opačný problém a otevřenou budu mít spíš ledničku.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Tomáš Kouřim | neděle 12.2.2012 22:26 | karma článku: 12,42 | přečteno: 1194x
  • Další články autora

Tomáš Kouřim

Volba rektora ČVUT

12.10.2013 v 21:48 | Karma: 8,20

Tomáš Kouřim

Koho nevolit

29.9.2013 v 18:43 | Karma: 16,84

Tomáš Kouřim

Dalekohled

1.3.2013 v 23:36 | Karma: 5,34