Tomáš Kouřim

Jsem student Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT. Už jsem ale studoval i v USA, Německu, Španělsku a ve Francii. Kromě toho jsem se taky na pár míst podíval jen tak. Rád sportuju, cestuju, piju, jím a hlavně se dívám kolem sebe a přemýšlím o tom, co vidím.
  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1280x

Tomáš Kouřim

Život v Madridu

S notným odstupem času a tudíž s dostatečným nadhledem si neodpustím malé zhodnocení mého pobytu v Madridu. Zdaleka není určeno jen pravidelným čtenářům, pokusím se zde shrnout vše, co je důležité, zajímavé, zábavné či poučné.

12.11.2012 v 15:48 | Karma: 13,47 | Přečteno: 1976x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Barcelona

Byla by škoda nenavštívit druhé nejvýznamnější město Španělska. Já jsem se tam vydal začátkem května a opět to bylo poučné, především co se týče cestování.

23.7.2012 v 10:19 | Karma: 7,54 | Přečteno: 1130x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

El Escorial

Mým dalším výletem byla návštěva paláce San Lorenzo de El Escorial 21. dubna. Tento výlet organizovali místní studenti a vyrazila na něj proto celá skvadra zahraničních studentů z nejrůznějších koutů světa.

26.5.2012 v 23:37 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Toledo

V neděli 25. března jsme se s Haničkou vypravili z Madridského hlavního nádraží Atocha zhruba 80 km na jih do Toleda. Za příjemnou půl hodinku a 10€ nás rychlovlak zavezl do městečka, kde se dlouho střetávaly tři kultury a náboženství a které svou krásou inspirovalo nejednoho umělce.

16.5.2012 v 21:36 | Karma: 9,71 | Přečteno: 980x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Segovia

Toto Kelty založené městečko leží zhruba 80 km severozápadně od Madridu. Podíval jsem se tam na den otců 19. března, kdy je ve Španělsku státní svátek. Především se mi líbilo, že jsem tam jel s Haničkou, ale taky s Guvolem a skupinkou dalších Čechů z ČVUT a VŠCHT, kteří přijeli do Madridu na ATHENS.

8.5.2012 v 21:05 | Karma: 12,68 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Granada

Toho času v Barceloně začínám sérii reportáží z výletů, které jsem v poslední době podnikl. Je toho docela dost, takže se musím vrátit až k 9. březnu, kdy jsem se podíval do slunné Andalusie, konkrétně do slavné Granady. Výlet jsem absolvoval s Janou a Petrem z Univerzity Hradec Králové, kteří zde se mnou sdílejí mnohé osudy. Jim také vděčím za přiložené fotografie.

5.5.2012 v 21:46 | Karma: 14,16 | Přečteno: 1140x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Co je nového

Od blogování jsem si dal na nějaký čas pauzu. Ovšem rozhodně jsem nezahálel. Věnoval jsem se škole, cestování a příjemným návštěvám, které mi můj pobyt zpestřily. Abych dohnal, co jsem zmeškal, nastíním stručně, co se událo.

22.4.2012 v 21:04 | Karma: 10,28 | Přečteno: 754x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Porto

Protože jsme měli v pondělí volno (byl den Svaté klávesy – nekecám, fakt), podnikl jsem svůj první výlet a podíval se do hlavního města portského vína do Porta.

8.3.2012 v 23:51 | Karma: 12,34 | Přečteno: 974x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Drobné rozdíly

Často dostávám otázku: „Jaké to v tom Španělsku je? Je to jiné než u nás? V čem se to liší?“ Odpověď na první část je jednoduchá. Je to jiné. Ale říct jednu věc, která je jinak, která dělá ten rozdíl, to by bylo obtížné. Stejně jako tomu bylo v Německu a v USA, i tady to jsou jenom drobné rozdíly, které ale dohromady udělají hodně.

3.3.2012 v 1:27 | Karma: 13,90 | Přečteno: 1206x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Spolubydlící

Tato krátká ale nesmírně intenzivní epizoda mi nedá se s Vámi o ni nepodělit. Sdílet jeden byt s Xavim, zřejmě duševně labilním Španělem, je totiž vskutku nezapomenutelné.

28.2.2012 v 23:31 | Karma: 15,84 | Přečteno: 1442x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Bydlení

Ještě jsem vůbec nepopisoval, jak tu vlastně bydlím. Pustím se do toho teď, abyste si mohli udělat lepší obrázek.

12.2.2012 v 22:26 | Karma: 12,42 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Školní docházka

První školní dojmy z Faculdad de Informática de la Universidad Politécnica en Madrid jsou vcelku očekávatelné. Jsem zmaten, dezorientován a ničemu nerozumím.

8.2.2012 v 21:13 | Karma: 10,73 | Přečteno: 955x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kouřim

Jsem v Madridu

Na úvod mého blogerského snažení jsem shrnul úvod mého pobytu v Madridu, včetně strastiplné cesty sem.

7.2.2012 v 21:39 | Karma: 17,11 | Přečteno: 1706x | Diskuse| Cestování